No Comment

RAUL, THE TERRIBLE

http://www.fundacionaxel.org.ar/index.php?dir=ver_nota&n=13

Synopsis Duration: 1 x 52′

Raul Castells was born in the city of Che Guevara. He is a walking, talking, pushing, barging force of nature. He fights the Government. He fights big business. He invades buildings and occupies casinos. And he has good reason.
In December 2001, there was a seismic shift in Argentina’s economic and political landscape. The Government devalued the currency and froze people’s savings – effectively pushing the middle class into the even larger pool of unemployed working poor.

Currently, there are 20 million people below the poverty line. 25% of children suffer malnutrition and up to 17,000 a year die from it. The average Argentinian does not have a job, a roof over their head or any means to provide for their family.

With intimate and often dangerously close access, Raul, the Terrible is a warts-and-all portrait of a man driven to change the world and a frightening insight into the politics of poverty.

– Writer/s: Carlos Alperin
– Director/s: David Bradbury
– Producer/s: Editor Stewart Young
– Production Company: Lilita Productions
– Editor: Stewart Young

COMPARTÍ ESTE ARTÍCULO

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Recibí nuestras novedades

Puede darse de baja en cualquier momento. Al registrarse, acepta nuestros Términos de servicio y Política de privacidad.

Últimos artículos

La extraña relación que une al spaghetti-western con el periodismo pago por Estados Unidos en el mundo. De Joseph Pulitzer a Machito Ponce: quiénes pagan, cómo y para qué lo hacen. Por Eric Calcagno
Entre los muchos incendios, el miedo como proyecto de país. Estado, democracia y las calles que gritan «no al fascismo», ¿y comienzan a tejer una esperanza? Por María José Bovi
“De un lado casas, del otro, un paredón desde el que penden varias amenazas: el volcado de basura, los incendios intencionales, las disputas interbarriales, los desarmaderos de autos ilegales”. Crónica de un paseo por la reserva matancera. Por Adrián Dubisnky